TÁMOP 3.1.4 a gimnáziumban

umft.gif


TÁMOP 3.1.4. a gimnáziumban


A pályázat megvalósításában résztvevő pedagógusok a 2009/2010-es tanévben:

  • Beke Mátyásné (német)
  • Bräutigam Éva (magyar)
  • Dömötör Erzsébet (matematika-fizika)
  • Fork Rózsa (német-történelem)
  • Kiss Milán (testnevelés)
  • Szegletes Zsuzsa (magyar-történelem)
  • + Pásku Margit (magyar, kollégiumi nevelőtanár)
  • + Hum Zsuzsanna (drámapedagógia, szociálpedagógia)

A pályázat megvalósításában résztvevő osztályok a 2009/2010-es tanévben:

  • 7. C (2 tanulócsoport)
  • 8. A (2 tanulócsoport)
  • 9. C
  • 11. A


  1. A kompetencia alapú oktatás implementációja

    • A „szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program legalább egy tanulócsoportban

      oraimunka4.jpg


    • A „matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program legalább egy tanulócsoportban

      oraimunka1.jpg

    • További választott kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program: idegen nyelv (német), életpálya-építés › képek órai munkákról

      oraimunka3.jpg

    • Tantárgytömbösített oktatás bevezetése

    • Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása legalább egy műveltségterületen: német nyelv és irodalom - Beke Mátyásné, magyar nyelv és irodalom - Szegletes Zsuzsa.

    • Újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetése

    • Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata
munka-gepekkel.jpg

    • Pedagógusok számára kötelezően megvalósítandó képzések

      • Menedzsmentképzés vezetők számára

      • Újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását segítő pedagógiai módszertani képzések

      • A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazását támogató módszertani képzések

      • Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzések

  1. A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása

    • Integrációt elősegítő programok alkalmazása

    • A lemorzsolódás és kirekesztődés megelőzését támogató személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása


  2. Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása

    • „jó gyakorlatok átvétele”: a tervezett fejlesztésekhez illeszkedő, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja

    • Az intézmény saját innovációjának megvalósítása:

    • A fejlesztések eredményeinek az intézmény mindennapi gyakorlatába való beillesztését, a pedagógiai szemléletváltást segítő tevékenységek megvalósítása

      • Projektindító nap

      • Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása: helyi tanterv, pedagógiai program - Dr. Humné Szentesi Katalin